Het aantal consumenten dat zegt duurzaam te willen kopen is groter dan het aantal dat dit ook echt doet. Veel mensen zijn namelijk een bang dat duurzaam ook te duur betekent.
Voor welke duurzame bedrijfsmodellen staan Nederlanders het meeste open? En wat zien ze nog niet zo zitten?
Hogeschool van Amsterdam (Centre for Market Insigths) deed hier onderzoek naar en vroeg mij om de illustraties te verzorgen en te helpen met het infographic-design.
Hogeschool van Amsterdam legde 8 verschillende duurzame bedrijfsmodellen voor aan ruim 2.500 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Er werd gevraagd om te reageren op de volgende 2 stellingen:
• Ik wil graag klant worden bij zo’n bedrijf.
• Ik ben bang dat zo’n bedrijf te duur is.
Dit onderzoek levert een goede inschatting hoeveel van de 14,2 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder open staan voor deze duurzame bedrijfsmodellen. Bekijk de resultaten van dit onderzoek in de interactieve infographic op Tableau
Een infographic met pakkende illustraties en heldere datavisualisatie maken de resultaten van wetenschappelijk onderzoek beter toegankelijk. Ze helpen om de communicatieboodschap sneller én makkelijker over te brengen op een brede doelgroep.
Graag help ik organisaties die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan met het vertalen van complexe info in een aantrekkelijk en begrijpelijk visueel verhaal.