Logo Jeanne
Menu

vormgeving True Price onderzoek

Hogeschool van Amsterdam

In de verkoopprijs van een product zijn de sociale kosten en mileukosten vaak niet meegerekend. Als we deze verborgen kosten wél meerekenen spreken we van de True Price.

Hogeschool van Amsterdam (Centre for Market Insigths) deed in 2024 een Living Lab onderzoek naar de acceptatie van True Pricing in haar bedrijfsrestaurant en espressobar. Voor dit True Price onderzoek verzorgde ik de visual/ infographic, grafische vormgeving en pictogrammen.

gerealiseerde diensten:

infographicgrafisch ontwerppictogrammen

grafisch ontwerp wetenschappelijk onderzoek True Price voor Hogeschool Amsterdam • Jeanne design
grafisch ontwerp wetenschappelijk onderzoek True Price voor Hogeschool Amsterdam • Jeanne design
grafisch ontwerp wetenschappelijk onderzoek True Price voor Hogeschool Amsterdam • Jeanne design

Het True Price onderzoek: welke communicatie werkt?

Tijdens het onderzoek werd True Price onder de aandacht gebracht en kon je vrijwillig kiezen tussen het betalen van de normale prijs of de echte prijs. Deze True Price communicatie werd getest met 4 verschillende condities. Zo werd onderzocht welk soort communicatie van de verborgen kosten bijdraagt aan de bereidheid om vrijwillig de echte prijs te betalen. Lees hier de uitkomsten van het True Price onderzoek.

Het True price onderzoek werd uitgeroepen tot Onderzoek van het jaar

grafisch ontwerp praktijk onderzoek True Price voor Hogeschool Amsterdam  • Jeanne design
grafisch ontwerp praktijk onderzoek True Price voor Hogeschool Amsterdam  • Jeanne design
grafisch ontwerp praktijk onderzoek True Price voor Hogeschool Amsterdam  • Jeanne design
grafisch ontwerp praktijk onderzoek True Price voor Hogeschool Amsterdam  • Jeanne design
Grafisch ontwerp True Price onderzoek voor Hogeschool van Amsterdam • Jeanne design
Grafisch ontwerp True Price onderzoek voor Hogeschool van Amsterdam • Jeanne design

“De visuals die Jeanne gemaakt heeft voor ons True Price onderzoek zijn voor ons heel waardevol geweest omdat ze ons geholpen hebben ons onderzoek goed uit te voeren. Omdat True Pricing een lage bekendheid heeft en mensen bij de kassa weinig tijd hebben, moest de visual het verhaal in 1x uitleggen. En dan ook nog in vier varianten, zodat we op de achtergrond konden onderzoeken welke aspecten in de communicatie zorgen voor een hogere vrijwillige bereidheid om de True Price te betalen. Tot op de dag van vandaag gebruiken we de visuals in onze uitleg over True Pricing.”

Dr. Sjoukje Goldman • Hogeschool Hoofddocent & Onderzoeker Duurzame Marketing

Graag zet ik mijn kennis en kunde in voor organisaties die duurzaamheid en biodiversiteit hoog in het vaandel hebben staan. Of voor betekenisvolle projecten op het gebied van wetenschap en welzijn.

Ik help deze organisaties met het vertalen van complexe onderwerpen in een aantrekkelijk en begrijpelijk visueel verhaal. Bijvoorbeeld heldere infographics, pakkende illustraties en grafisch ontwerp van lekker leesbare content. Zo creëren we samen impact.

pictogrammen praktijk onderzoek True Price voor Hogeschool Amsterdam  • Jeanne design
pictogrammen praktijk onderzoek True Price voor Hogeschool Amsterdam  • Jeanne design

Jeanne design is gespecialiseerd in de visualisatie van complexe en wetenschappelijke onderwerpen. Hulp nodig bij een visuele communicatie uitdaging? Mail voor een afspraak.