De NI-academy is het nieuwe toonaangevende opleidingsinstituut waarin Firm of the Future post-HBO opleidingen op het gebied van duurzaamheid verzorgt.
NI staat voor Nature’s Intelligence: met 3,8 miljard jaar ervaring biedt de natuur oplossingen voor complexe uitdagingen van nu.
Ik mocht de huisstijl voor de NI-academy verzorgen met een fris zakelijke look & feel waarin de natuur als inspiratie terugkomt. In de praktijk betekent dit prachtige natuurfoto’s, een kleurenpalet gebaseerd op onze aardbol vanuit de ruimte, en een vormtaal gebaseerd op de zeshoek en de gulden snede - de sterkste vormen / verhoudingen in de natuur.
In het boek NI-Businessmodel neemt Els Martijn je mee in de wereld van natuurlijke intelligentie. Met het NI-Businessmodel leer je hoe je als organisatie met principes uit de natuur de ecologische impact kunt verkleinen, kosten kunt besparen én kunt bijdragen aan een positieve verandering in de samenleving.
Zo'n boek vraag om een vormgeving die gebaseerd is op de natuur. In de gehele lay out van het boek is gebaseerd op ijzersterke maatvoering in de natuur: de gulden snede en de fibonacci-reeks. Het boek is verkrijgbaar via de webshop van Firm of the Future waarvoor ik ook de corporate identity heb verzorgd.
Het boek NI-Businessmodel vergelijkt het businessecosysteem met het natuurlijke ecosysteem en kringlopen uit de natuur: koolstof-, stikstof-, fosor-, water- en voedselkrinloop.