Een goed doordachte huisstijl sluit aan bij het doel, de kernwaarden en speerpunten van een organisatie.
Voor Firm of the Future betekent dit dat de huisstijl moet aansluiten bij hun doel om organisaties en overheden te helpen transformeren naar duurzame en veerkrachtige organisaties die klaar zijn voor de toekomst. (Denk daarbij aan CO2-neutraliteit, energietransitie, zelfsturing en innovatie)
Als kernwaarden staan bij Firm of the Future in het vaandel: 'We zijn gedreven en doelgerichte omdenkers en maken binnen al onze projecten gebruik van Biomimicry: de natuur als inspiratiebron.''
Het doel en de kernwaarden komen terug in de hele huisstijl van Firm of the Future. Zo zien we toekomstgerichtheid terug in foto’s van robots en zien we de natuur als inspiratiebron terug in achtergrondfoto’s van de natuur.
De drie speerpunten waar Firm of the Future zich bij transformatietrajecten op richt zijn: people (veerkracht), planet (duurzaamheid) en profit (innovatieve economische bedrijvigheid). Deze drie-eenheid komt terug in de kleuren en vormen van het logo.
De huisstijl van Firm of the Future is samengevat in een huisstijlhandboek waarin de gedachte achter de huisstijl, de kleuren, lettertype en vormtaal staan beschreven.